tel668 895 894

fbinstagram

zakl medycyna estetyczna

Piankowanie naczyń

Toksyna botulinowa typu A wykorzystywana jest jako preparat wygładzający zmarszczki, zapobiegający ich pogłębianiu oraz leczący nadpotliwość dłoni, stóp oraz pach. Działanie jej polega na blokadzie przewodnictwa nerwowo-mięśniowego, które prowadzi do rozluźniania się mięśni, co z kolei powoduje rozprostowywanie się zmarszczek. Jest to jednak efekt odwracalny, ponieważ włókno nerwowe zdolne jest do tworzenia nowych połączeń. Właśnie dlatego zabiegi te należy powtarzać co jakiś czas.

zabieg

Zabieg wstrzykiwania toksyny botulinowej w celu redukcji zmarszczek polega na podawaniu małej ilości preparatu bardzo cienką igłą w określone miejsca, indywidualnie wybierane dla każdego pacjenta. Podczas zabiegu może być odczuwalne uczucie pieczenia, jednak znieczulenie nie jest konieczne. Po zakończeniu zabiegu pacjent może powrócić do swojej codziennej aktywności. Ślady po wkłuciach są prawie niewidoczne.

Działanie toksyny botulinowej obserwujemy juz po 2-3 dniach, na pełny efekt terapeutyczny należy poczekać 10-14 dni. Zabiegi można powtarzać co 6 - 8 miesięcy, nie częściej niż co 3 miesiące. Czas trwania zabiegu to 15-20 minut.

Możemy redukować zmarszczki:

• poprzeczne czoła,
  • między brwiami, tzw. "lwie" zmarszczki,
  • wokół oczu, tzw. "kurze łapki",
  • wokół ust, tzw. "zmarszczki palacza" ,
  • na powiece dolnej,
  • na brodzie,
  • na szyi.

Toksyna botulinowa na nadpotliwość:
Zabieg polega na punktowym ostrzykiwaniu bardzo cienką igłą miejsc o zwiększonej potliwości niewielką ilością preparatu takich jak twarz, pachy, dłonie, stopy. Zabieg wykonywany jest w miejscowym znieczuleniu kremem lub maścią znieczulającą.
Pierwsze efekty obserwuje się po ok 4-5 dniach po zabiegu, które utrzymują się zwykle do 6 miesięcy. W niektórych przypadkach efekt utrzymuje się dłużej z powodu wyeliminowania czynnika emocjonalnego nasilającego pracę gruczołów potowych. Zabiegi można powtarzać.

Przeciwwskazania do zabiegu:

bezwzględne:

• nadwrażliwość na składniki preparatu (albuminy ludzkie)
  • zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona)
  • stosowanie następujących leków lub okres do 1 tygodnia od ich odstawienia:
    • aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamycyna itp.),
    • aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina),
    • D-penicylamina (Cuprenil),
    • cyklosporyna,
    • linkomycyna, tetracyklina, polimyksyna,
  • miejscowe infekcje skóry,
  • rozległe uszkodzenia skóry,
  • ciąża, okres laktacji

względne:

• zaburzenia krzepnięcia ,
  • stosowanie leków przeciwkrzepliwych (np. aspiryna lub inne preparaty kwasu acetylosalicylowego)

Ewentualne objawy uboczne:

• ból, uczucie pieczenia w momencie iniekcji;
  • małe krwiaki, które mogą powstać w miejscu wstrzyknięcia jeżeli igła trafi na niewielkie naczynie,
  • zbyt duże obniżenie lub uniesienie brwi w przypadku leczenia zmarszczek czołowych,
  • mały, przejściowy obrzęk z pojawieniem się delikatnego mrowienia w miejscu iniekcji,
  • nadmierne zwiotczenie mięśni (opadanie powieki, opadanie kącika ust),
  • ból głowy, ustępujący po zastosowaniu preparatu przeciwbólowego.

Objawy te mogą występować czasowo i ustępują zwykle po kilku dniach. Efekt nadmiernego zwiotczenia mięśni może utrzymywać się 2-6 tygodni.

J&J Art Derma Clinic Sp. z o.o.

Powstańców Wielkopolskich 2
35-611 Rzeszów