Dieta tygodniowa- skuteczna zmiana sylwetki w tydzień

0
42

Często poszukujemy diety odchudzającej, która pozwoli w krótkim czasie zrzucić zbędne kilogramy i to bez efektu jojo.
Dieta tygodniowa uważana jest za skuteczny sposób odchudzający oraz oczyszczający organizm.

Zasady odchudzania

Podczas stosowania diety tygodniowej warto pamiętać o tych zasadach:
1. Jedz 3 główne posiłki i 2 mniejsze,
2. Śniadanie zjedz w ciągu godziny od wstania, kolację jedz 2-3 godziny przed snem.
3. Jedz odtłuszczony nabiał i chude mięso,
4. Sięgaj po pieczywo razowe oraz pełnoziarniste,
5. Jedz warzywa i owoce do każdego posiłku,
6. Jedz dużo owoców sezonowych.
7. Sól zastąp ziołami,
8. Pij 8 szklanek wody mineralnej niegazowanej dziennie,
9. W ciągu dnia bądź aktywny fizycznie przez 30 minut,
10. Nie podjadaj między posiłkami. Jeśli chcesz zjeść coś spoza jadłospisu to zastąp tym swój jeden z pięciu posiłków.
Przed rozpoczęciem stosowania diety dobrze się do niej przygotuj. Przejrzyj zawartość swoich szaf kuchennych i lodówki, aby upewnić się jakie masz produkty w domu. Zrób listę brakujących artykułów, tak aby zaopatrzyć się na cały tydzień.

Wskazane i niewskazane produkty

Produkty, które spożywane są w czasie tej diety są produktami nieprzetworzonymi o niskiej zawartości tłuszczu i kalorii. Najczęściej występujące produkty to:
– pieczywo ziarniste,
– surowe warzywa bez sosów,
– chude mięso,
– ryby,
– jajka,
– chudy nabiał,
– soki z warzyw i owoców, herbaty ziołowe lub owocowe nie zawierające cukru,
– oleje roślinne.
Pokarmy, które są przeciwwskazane podczas diety 7-dniowej to:
– białe pieczywo,
– tłuste mięso,
– wędzone ryby,
– alkohol,
– fast food,
– słodkie i gazowane napoje,
– cukier.
Podczas trwania tej diety ważny jest sposób w jaki przygotowywane są poszczególne potrawy. Trzeba wykluczyć smażenie w tłuszczu. Zaleca się pieczenie oraz grillowanie potraw bez tłuszczu.

Przykładowe posiłki

Pierwszy dzień diety tygodniowej jest dniem głodówkowym, ponieważ w ten dzień zjada się 3 posiłki, którymi są mały jogurt naturalny i szklanka soku owocowego lub warzywnego.
Kolejne śniadania składać mogą się z jogurtu naturalnego, płatków owsianych, jagód i czerwonej herbaty. Na obiad zjeść można gotowaną pierś z indyka z brązowym ryżem i fasolką szparagową. Kolacją może być sałatka grecka.
Podczas diety należy pamiętać o piciu co najmniej 1,5 litra wody mineralnej niegazowanej dziennie.
Tygodniowa dieta odchudzająca nie powinna być stosowana u dzieci i młodzieży, kobiet w ciąży i karmiących piersią oraz niektórych osób przewlekle chorych a także osób w podeszłym wieku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here